jobbhore 2

jommen sa jeg smør. Nå sitter jeg her igjen. (riktig nok på en internettcafé, men det snakker vi ikke så høyt om) YX på søreide er blitt mitt nye hjem. Som sagt. jeg sitter. En alt for tidlig frokost har gjort at jeg føler meg like oppblåst som Erna Solberg på ertekur.

klokken nærmer seg 09.56 og allerede nå har jeg solgt nesten 3 aviser. Helt hinsides med kunder med andre ord. Jeg kunne fått tiden til å gå med å sortere leievideoene i alfabetisk rekkefølge, men det gjorde jeg kind of i går. Nå vurderer jeg om jeg skal finne uyt om baconpølser har samme effekt som dominobrikker. Jeg vurderer også å la vær. Jeg har lest alt av aviser og kan nå navnet på de 100 mest ettersøkte i Europa, hvor man kan kysse en ulv, og hvor mye det koster pr. minutt å få sjekket kjakene.

Radio Norge hyler i bakgrunnen på en radio som strengt tatt burde pensjonert seg for 20 år siden, og butikken oser av kunder. Seriøst mann? Tror du jeg ville sittet her og skriblet hvis butikken var kundefull? Her vil sondre selvsagt nikke febrilsk på hodet mens han og avslører at jeg ikke bare nekter kundene mine røyk, men at jeg også forteller dem hva de burde mene. De fleste vil riktig nok skjønne at jeg «baretøyser» men jeg skal si dere. jeg er en kløpper til å manipulere. Hverfall når det kommer til baconpølser. Jeg stirret på dem i hvertfall 15 minutter for å få baconet til å rulle seg selv. Riktig nok funket det svært dårlig, men jeg er sitter på at baconet vrikket litt på flesket.

kl er nå 10.13. jeg har gått tom for ting å skrive om og de ferske bollene er ikke lenger ferske, og jeg kjenner at buksen er litt for strang over blæreområdet. Nei gille, det er ikke fordi rompen min er for stor, det er rett og slett fordi jeg har klart å krympe buksen min.

Jerg hadde store planer om å brette ut mitt åndsvake sexliv, men jeg ble nå avbrutt av Norgesmesteren i Harryvirksomhet. Full og galen med cowboyhatt, blinkende solbriller og Thomas Alsgaardøyenbryn.

Intelligent som jeg er, klarte jeg å hoste frem en strofe om at jeg kjedet meg. så nå har ufyseligheten holdt meg med selskap i en halvtime. Allerede nå kjenner jeg at jeg råtner innvendig.

kl er 11.28. Styggedommen har akkurat left til area etter å ha meddelt meg all sensitiv informasjon. jeg hilste på ham, men hodet mitt skrek AIDS i det jeg tok ham i hånden, så navnet hans kan jeg ikke. Men det jeg vet er særdeles lite tilfredstillende. Han er fra Fusa, liker lastebiler og har en datter som han tror er mellom 2 eller 3 år. I tillegg liker han ikke Kurt Oddekalv, eller tiggere, dog har han en fasinerende interesse for biler, wonderbaum og forlovelsesringer. (ikke spør)

jeg ble kvitt ham, av den enkle grunn av at han måtte hjem. Dette er selvsagt innlysende hos en hver person som opplever  være drita kl 10, men det var tydelig at han trengte litt betenkningstid.

I løpet av den tiden han hang over disken og slevde på mine.. kremt.. baconpølser, fikk jeg også solgt ham 3 boller, en kaffekopp, snus, og nesten en pinsett.

atter en gang mister jeg tråen i min rapport om livet her bak disken, da det nå bølger inn med kunder som en overdrevet tsunami. bleke menn i alt for korte shortser jogger inn på stasjonen, og de såkalte søreidekidsa ødelegger videosystemet mitt. Det virker som om alle er bakfull, sett bortifra meg selvsagt.

Etter mye krøll og enda mer baconpølser, som forøvrig funker dårlig som leketøy (tolkes fritt), ble jeg ferdig på jobb. Ikke hadde jeg gjort et pøkk, og jeg mener bestemt at Ole fredrik kunne lukte det på meg. Men livet er for kort til at leves, slik de vise uttaler seg  i ny og ne. Derfor avslutter jeg min rapport akkurat her, og er du heldig fpr de mer juicy støff fra YX på søreide.

HEPP

Legg igjen en kommentar

