40 årskrise!

Nei så var søndaen her igjen dere. Michael Jackson er fortsatt like død, og Hellbillies vokalisten driver å besvimer bak scenen. Ikke skinner solen lenger heller og godt er det, for i følge dagbladets gjestespaltist, kommer vi til å se ut som gamle rosiner hele gjengen, før vi fyller 60.

Desverre har jeg slått Dagbladet på målstreken. Innskrumpningen skjer lenge før de ntid. I det 40 lys settes på kaken og gavene består av nipsfigurer og dyre overdesignede vaser, det er da vi er i gang

Kroppens antributter søker ivrig tillatelse til å skape mot asfalten, øyevippene forkortes til det minimale og snippvesker blir igjen på moten. I det man runde r40 skrus knappen av og man visner hen. Men man TRENGER ikke. det er de som skjønner at man ikke trenger å ha cameltå og tantefrisyre. For ikke å snakke om blå øyenskygge og overdreven bruk av leppestift. Det er først tillatt når man runder 90 og dager består av å ta bussen til byn.

Misforstå meg rett. jeg mener ikke at livet er over når man er 40, jeg bare konstanterer at det er da livet tar en ny vendig. Rettere sagt, Bjørn Eidsvåg bli en del av lørdagskosen, rødvin smaker plutselig godt, og diskusjonen rundt bordet dreier seg om hvor mye naboen betaler i skatt.

Og det er da jeg spør: Har jeg lyst å bli 40? Har jeg virkelig lyst å vandre rundt på lagunen med en liten skinnsekk på ryggen? Har jeg lust å bruke 3 timer på Obsen fordi jeg traff en gammel bekjent som jeg egentlig ikke tåler trynet på, men likevel lirer av meg fraser som «Nei guuuri» og «Har du hørt» til?

Vel. Det sier seg selv gjør det ikke? Og strengt tatt burde jeg ikke bekymre meg Ikke fordi jeg har planer om å dø en dramatisk død i indre mongolia eller lignende, men fordi jeg fortsatt bare er barnet. greit. 20. But still. jeg ha hele livet foran meg. Studielån, dager med bakrus og kebabmage, kjærlighetssorg og seksuell frustrasjon. Helt til jeg finner en mann med samme krisen. Da er det unger, hund, volvo og en litt for liten leilighet i Sandviken. Og den samme frustrasjonen.

Nei, jeg drar en Jan Thomas. Jeg skal holde meg evig ung, gifte meg med en jeg kunne vært bestemoren til, og løfte ansiktet mitt slik at jeg konstant ser overrasket ut.

Skål jeg er kommet i 40 årskrisen. 20 år for tidlig!

2 thoughts on “40 årskrise!

  1. Veldig bra skrevet!! 🙂 Jeg holdt på å skrive «ufattelig» bra skrevet, men jeg kan jo fatte det! 🙂 Kanon!! – og gratulere med en dagen når den er!

  2. Haha! Tusen takk!
    Er lett for at slike filosofiske tanker sprer seg i hjernebarken når man sitter på jobb, uten verken kaffe eller røyk og for ikke å snakke om kunder! :d

Legg igjen en kommentar

