kremt. nuvel

Ikke vet jeg om jeg holder inspirasjonen gående, men det var denne ideen som poppet inn i min skalle da jeg lå ute på gresset i sted. Det blir i form av Bridget Jones/Nynnes Dagbok. Ikke vet jeg om det funker, eller om det går rett vest med Jens Stoltenberg, men hey:

Jeg har flyttet hjemmefra. Her går vi rett på. Hardt og kontant, uten filosofiske viderverdigheter. Detter selvsagt gammelt nytt, da jeg har spankulert naken rundt i en 80 kvadratmeter leilighet siden mai.

(Btw, en svært befriende følelse)

Nå skal jeg ikke gå all naturell på dere, men for dere litt trege sjeler, betyr det at jeg bor alene. HELT alene. Ingen vasker klærne mine, ingen tar oppvasken for meg og jeg må selv sørge for at engetøyet henges til tørk med en gang for å unngå barbiehår-lukt.

Note to self: Bokskriving og vaskemaskin på sentrifugeringsstadiet er dårlig kombo.

For en som ble skillsmissebarn i en alder av 18 og som de siste to årene har tilbragt tid med sin gale søster og noe hysteriske mor var dette en noe heftig overgang. Jeg har levd i den tro at alt kommer av seg selv, og det tok meg nesten en uke før jeg skjønte at jeg måtte handle mat, før jeg overhodet kunne tenke på om jeg skulle lage meg middag. Nå derimot har jeg blitt en jævel på tomatsuppe i flere varianter:

  • Tomatsuppe med makaroni
  • Tomatsuppe med egg
  • Tomatsuppe med egg OG makaroni.

Jeg regner og med at flere varianter vil dukke opp, da jeg brukte matbudsjettet mitt gikk til sko. (og når sant skal sies, det var noen helt åndsvake sko)

Lenger har jeg ikke kommet og lenger får dere heller ikke lese. jeg aner ikke om dette er en god idé, men det var det som kom ned på papiret da jeg kvernet hjernen for ord. Så jeg spør vel egentlig dere der ute om hjelp. Dere som kjenner meg best. Was it anny gudd? Kænj e gjære det annleis?

Eller skal jeg rett og slett dra en marthe helt ut og skrive en hel bok basert på mennesker jeg ikke liker? Nee . ikke vet jeg. jeg spør dere desp (som det heter om jeg var 14) om hjelp.

HYL!

Legg igjen en kommentar

