Luftboling og rielyder

satsÅ trene på SATS er ikke bare en positiv opplevelse. Her er det hard trening, blod, sverre og tårer, samt en hel del annet. Og her trenger man ikke være flue  på veggen for å få med seg moroa. Meld deg inn for 400 kr måneden og få med underholdning på kjøpet. Kast på deg tighsten og joggesko og still deg foran speilet med noen lette vekter. Der har man full oversikt over hele scenarioet.

Ser man bort ved de såkalte løpemaskinene, der båndene ruller så svetten spruter, er det både en og annen kjekk karakterer å få med seg. Nå snakker jeg ikke om hete, topptrente mannebein, men om overdesperate damer i 50 årsalderen, med lårkorte shortser og matchende svettebånd rundt hodet. Ved siden av, finner du en lettere overvektig gentleman med svetteringer fra halsen og ned. Dette er riktig nok FØR han har begynt å løpe, men det er det ikke så mange som legger merke til.

Vi skal heller ikke glemme 92-åringen som ligger å makker på matten borti hjørnet med en medisinball. selv om hennes personlige trener ser ut til å falle sammen av både kvalme og lettere latterskader, gjør han en iherdig innsats.

Jeg kan også berette om mine egne opplevelser. Jeg står der. Og trener. Jeg er jo på… SATS.

Så rett ved siden av meg ved de store speilene dukker en jeg vil kalle luftboler opp. Rett og slett fordi fyren var diger, og i den forstand at han så ut som en elefant, men med en pipestemme høyere enn Helenas latter og med spørsmålet som lød slik: «er du snart ferdig med 10 kilos vektene? » Du kan sikkert tenke nå at mannen er kanskje ikke så sterk, men han så ut som en type som kunne løftet Moskva-Marit på en hånd.

Skal vi obersvere litt mer, kan en se bort der de store vektene ligger. og egentlig trenger man ikke observere for å få med seg hva som foregår der. Der står nemlig en mann i sin beste alder og løfter på to 20 kilos vekter. sikkert kjekt for ham det, men man trenger da virkelig ikke informere resten. En pusting og pesing og grynting uten like, og er vel kun lyder som man finner på kvinneklinikken på Haukeland 4 timer inn i en fødsel. Ser man litt på ham og sukker vil han informere deg at disse lydene hjelper på treningen. Jadah. Helt klart!

Nå skal jeg ikke si at sats er et grusomt sted å trene, jeg koser meg jeg. virkelig. Masse kjekke gutter som løfter alt for mye og ser fryktelig teite ut, og jenter på min alder som ikke klarer å løpe mer en 30 sekunder før kolsen slår dem. glem heller ikke de kvinnelige bolerne som ser ut som forvokste sjøpølser!

NEi, spar penger dere, meld dere inn og kom å tren med meg! Hvem trenger situps når man ler gjennom en hel treningsøkt!

Legg igjen en kommentar

