treningsnarkolepsi

Overskriften burde si det meste. Marthe har blitt treningsnarkoman. (Jeg er så sliten at jeg må snakke om meg selv i 3. person)

Hva jeg i allemannsland snakker om nå? Vel. Marthe har skiftet jobb. Det vil si. Ingen bussforbindelser, med mindre jeg har lyst å valfarte rundt byn med buss 2 timer før jeg begynner på jobb. Det vil også si at Marthe nå er blitt den nye miljøforkjemperen i Bønes/Fyllingdalsområde. Hepp.

Stadig i min skriving blir jeg avbrutt av en Lisa med utbrudd som «jeg ENGASJERER MEG I BOFELLESKAPET HER!» mens hun klasker hånden ned i min nye sofa. Hun skjønner ikke at jeg nok en gang har fått ånden over meg og må lire av meg festligheter.

Uansett. Kl halv 10 spretter jeg opp av sengen, klar til krig. sykkelen mot meg. meg mot sykkelen. sammen skal vi finne en balanse som gjør at vi kommer oss oppover de skammelige bakkene. Jeah. Point taken.

Nuvel. Bakkene duver mot meg og sykkelen min steiler allerede. Lungene mine aner hva som skal komme, men hjernen min prøver desperat å lure både kropp og sjel. første bakke. det er like før jeg triller nedover igjen og jeg føler meg som en strandet hval. Opp kommer jeg og jeg aner håp når jeg ser en sving.

jeg kødder. Svingen ender i en gedigen oppoverbakke TIL, som fortsetter en ENDA en oppoverbakke. Det er da jeg legger merke til at den ene damen i overgangsalderen etter den andre hyler forbi meg med en og annen sliten bikkje. herlig.

nedoverbakkene kommer og Marthe suser som det aldri skulle vært en utfordring. Ikke husker hun at man må over broen, så Marthe på sykkel i vill gallopp befant seg  i 5 sekunder MIDT på motorveien. kjekt? vet ikke. husker ikke. ikke så jeg en drit heller da jeg hadde kjørt så fort nedover at øyene mine var full av vatn. Jada. Ned på jobb kom jeg, og hadde så melkesyre at meg måtte så og si KRYPE inn på jobb, til en taxi sjåførs store glede.

Så hvis jeg ikke har sprettrumpe fra før, så får jeg det nå.

og for dere som trenger underholdning rundt 12.30 på bøneshaugen!

JEG SKAL JOBBE HEEEEELE UKEN!

One thought on “treningsnarkolepsi

Legg igjen en kommentar

