Lars Sponheim – Norges nye melkeku!

Ja, du leste riktig. Nå er jeg sikkert noe bitter, siden Tv2 sin partitest mente jeg burde stemme Venstre. Jeg må ta en ny test. Umiddelbart. Men i all hovedak har ikke dette utløst kveldens innlegg om denne kjekke mannen var Hordaland. Ja, mannen er fra Hordaland, og representerer Venstre på Stortinget. Joda, det er sikkert kjekt det, en staselig jobb, lange timer og MASSE usaklig diskutering. Erra kjekt å vera politiker Lars? Hvorpå jeg her er ganske sikker på at Lars ville kommet med noe slik: Jau, så lenge jeg har vossafår!

For NÅ begynner jeg å bli lei av Sponheims kåte og ereksjonssprengte mediabehov. Brems sier du sikkert nå, SIV gjør jo det, Jern-Erna er en kløpper på det og Jens er veteran i faget. Men dette og også partiledere med OPPSLUTTNING! (Lars, synonymordboken side 234, avsnitt 4)

Dere må innrømme at det er LITT pinlig at en partileder som styrer et parti med 5,7 % (!) oppsluttning har satt av en dag i uken, gjennom hele ferien til… waaait for iiiiit… PRESSE. Ja du leste riktig. Ikke vet jeg om han venter at han skal bli kåret til Norges mest sexye mann, eller om forventer at FHM skal stille opp med en heftig stripper i baksetet, men påsan, ditta blir for dumt, som de sier på Voss. (og andre steder)

VENSTRE

Vel. Som du ser, så blir det ikke mye nakne damer, SJampagne og Larsemann i sexy positur, med tatoveringer på magen som sier «Sau til folket». Vel. Det ble Lars. Og en Hest.

Ja. helt riktig. Vg kunne i dag melde at Sponheim hadde vært kjempesyk og at han nå kunne passe på sine kjære hester og ikke minst sauer igjen. (vi velgere kom selvsagt i en bisetning)

Jeg skjønner han håper på 5,8% til høsten, men det får da være grenser. Det er ikke ETT bilde at sponheim på hjemmeintevju, der han IKKE stiller opp med enten en ku, hest, sau eller kylling.

Men noe skal mannen ha. Da en av Frps representanter under en spørretime sarkastisk uttrykte sin bekymring for om det skulle være nok egg til påske, kom Sponheim med denne kommentaren: «Hver mann sin høne» .

Og for dere som ikke skjønte den, vel. synd. For Sponheim kan sine saker når det kommer til dyr. Der er det ingen som slår ham. Men jeg merker jeg begynner å bli lei av halvnakne bilder av Sponheim med et og annet husdyr en gang i uken. Hva med: Sponheim: For nye kloakksystem. så kan han stå der. smørja inn i statens egen avføring?

Ikke vet jeg. kanskje jeg skal dytte mannen inn på stortinget? Ved å gi mannen en stemme. Ikke vet jeg. Det jeg sikkert og visst vet er at NY partitest skal tas. Så jeg slipper argusøyne fra min far.

Hva skal dere stemme? HM?

2 thoughts on “Lars Sponheim – Norges nye melkeku!

  1. De derre partitestene stinker. Jeg har tatt tre av dem, og ennå ikke fått det svaret jeg var ute etter! Jeg tror de er laget av samme dama som ordnet stemmesedlene i Florida i 2000, der du endte opp med å stemme på Bush uansett hva du gjorde.. Her får jeg et eller annet rød-grønt/grønt/gult svar samme hvor liberal/reaksjonær/konservativ jeg forsøker å være. Yikes!

  2. AP sjølvklart!

    Jeg lar Lars kose seg ifred enn så lenge 🙂
    Hans tid med makten kommer. just waaait for iiit 😛

Legg igjen en kommentar

