Rett fra livmora!

Det er i dag 10 år siden den fantastiske boken «Råtekst» kom ut. Og for dere som ikke holder øyner og ører åpne for hysterisk feministisk kultur, så er dette da en samling tekster fra 19 norske kvinner, med stor trang til å fortelle om alt fra mensensmerter til lillefingerkuk. I et samfunn som på den tiden ikke helt hadde akseptert at vi kvinner ikke lenger var hønsehjerner med store pupper (Sitat fra Redaktør av boken, Hilde Charlotte Solheim), skapte denne lille herligheten stor debatt. Mannfolka fikk bakoversveis når de skjønte at nå var det ikke bare lenger de som diskuterte dårlige one night stands over en øl.

I dagens Dagbladet etterlyser redaktøren av boken den yngre generasjon. Stafettpinnen skal videreføres og det er på tide at noen tar over. Vel. jeg har allerede blitt fortalt en gang for mye at jeg har for mye bein i nesen for å være kvinne, så jeg tar herved på meg ansvaret om å opplyse den puppeløse delen av befolkningen.

For siden 1992 har det skjedd drastiske endringer, mye takket være «Fittstim» og «Råtekst». problemet er bare at gutta fortsatt har like store vanskeligheter for å forstå at vi tenker ganske likt, selv om vi har pupper og lår.

Jeg har valget mellom å starte rolig med å begynne med å si: «Ja, vi og driter heftig etter en tur på byn med kebab til kvelds», men jeg velger å snu det tvert om og begynner med det som knytter oss sammen til gutta: sex.

Etter ett noe heftig vors forrige helg kunne en god venn av meg informere meg om følgende: «Når vi gutta går på byn for å finne oss noen å dra med hjem, ser vi kun på utseende, mens dere jenter ser etter sjarm og personlighet». Han mente det var blitt vanskeligere å sjekke jenter fordi vi nå var blitt så sentimentale, i forhold til når vi var 16 og ikke visste bedre.

Jeg lo høyt og nyttet lett på «I like you so much better when you are naked».

Jeg tok ham på begge skuldrene og måtte fortelle denne fortvilte gutten at han måtte hjem og lese leksene sine. for newsflash guys: VI OG!

Etter en uke med blodig underliv, tamponger i femtevegg og hissig attitude, er det intet som smaker bedre enn. ja. Sex. For det er ingenting som er mer frustrende enn å ha sex tilgjengelig uten ågjøre noe med det, fordi man er full i bomull med trå på.

Nå snakker jeg sikkert ikke for hele den kvinnelige befolkningen, men poenget mitt er at vi har nøyaktig samme primærbehov som mannfolk. Riktignok våknet vi ikke opp med morgenbrød, og vi blir heller ikke kilen i underlivet av alt med hull på, men prinsippet er at vi jenter er like avhengig av sex som dere.

Og når dere drar den ene sjarmerende sjekkereplikken etter den andre, KUN for å få meg til sengs, sier hjernen min dette:

Er han digg? Ja

Har han muskler? Ja

Har han tatoveringer? Ja

Er han pulbar? Hell YEAH

Så er det om å gøre å smile søtt og henge på armende mens man leker søt og sjarmerbar. Frankly, det hadde holdt med en setning:

Hei, fine sko, pule?

Nå vil noen vifte med armer og bein og kalle dette en horete innstilling men jeg er redd for at det slik det har blitt. Det er status for en gutt å ikke lenger klare å holde tellingen på hvor mangen one night stands, sexpartnere og freinds with benefits han har hatt. Hvorfor i svarte natten skal vi da fremstilles som horer?

Vi er da like kåte  og har like stort behov vi og?

Men når det kommer til forhold er vi jenter smartere enn som så. men det får vi ta neste gang. Da blir det også et opprør mot den metroseksuelle  delen av mannfolka, som alle bruker lenger tid på badet enn oss, men som igjen skal ha oss jenter så feminine at vi kunne vært utstillingsdukker!

3 thoughts on “Rett fra livmora!

Legg igjen en kommentar

