Stortinget sesong 4

Nå skal jeg være ærlig med dere!

I dont give a rats ass hva Jensemann måtte mene om Siv sin frisyre. Jeg finner heller ikke hva Kristin måtte synes om Sponheim, noe videre spennende. Men det er helt tydelig at det er veldig interessant for resten av Noregs befolkning. For både Vg og Dagbladet selger jo som hakka møkk når overskrifter som «SE HVA JENS KALLER HALVORSEN I SIN NYE BOK» pryder forsidene.

Sist jeg sjekket, er Stortinget en diger bygning man styrer landet fra. Jepp. jeg vet det kanskje kommer som en overraskelse på deg, men det har seg nemlig slik at det er DER de jobber, de som vi random krysser en X ved siden av på de søte små lappene, når vi stemmer ved Stortingsvalg. For deg som trodde dette var et eneste langt realityprogram, vil nok dette komme som et sjokk, så pust rolig nå!

Nå vil nok noen kanskje si at det slik man driver politikk nå til dags. Drittslenging i landets største aviser. Jeg vil nok si meg uenig. For svar meg på en ting. HVOR ligger politikken i det at AP mener  «Det kan være hyggelig for Hagen å se at han får tilbake på skatten» ? HVOR?

«Milliardær Stein Erik Hagen roses for å ha skiftet ut oljefyren. Nå håper flere stortingspolitikere at varmetilskuddet fra Oslo kommune kan få milliardæren til å betale skatt med mer glede». (VG)

Er det slik man driver politikk? Man synes det er HYGGELIG for Hagen at han skjønner han får litt penger igjen, når han betaler skatt av de mange millionene han allerede tjener?

Jeg føler det er på tide at noen fillerister dem som jobber på Stortinget. Og nå snakker jeg ikke om dem som faktisk gjør en jobb. For det er nemlig noen som har skjønt det. Som kommer på jobb og gjør sitt beste for å tilfredsstille dem som valgte dem inn på Stortinget. Så har man de store gutta som ødelegger for arbeidsmaurene. Litt som i storefri på barneskolen. Du er nesten blitt skolemester i Kanonball, kan vinne gratis kinobilletter, og så kommer Jensemann og slenger en kommentar, som setter deg fullstendig ut av spill, Kristin begynner å grine og dramaet er i gang. Det hele ender med at du mister ballen, går hjem og får kjeft fordi du kun sitter å skraper med gaffelen i middagen.

Jeg må innrømme noe. Fader I have syndet. Litt sånn ja. For ved årets stortingsvalg hadde jeg virkelig håpet oppe. Dette håpet heter Audun Lysbakken. Nå skal jeg være ærlig og si at jeg er ikke særlig fan av SVs politikk, men han virket som en bra kar. jeg hadde et inderlig lite håp om at han skulle være en av dem som beholdt fatningen og klarte det ingen har klart før ham. Vinne skolemesterskapet i kanonball. Han klarte det. i 3 uker! 3 UKER! Kanskje det var mer, men det er ikke poenget her. Poenget er at jeg kjøpte avisen en mandag morgen og overskriften lyder som følger:

«AUDUN LYSBAKKEN SKAL BLI PAPPA!» Verste med det hele var at Audun selv var avbildet med to tomler opp, et fårete smil som lyste «Ja jeg har hatt sex» og med kommentarer som kun en dreven Jensemann kunne kommet opp med. jeg har ett ord: SKUFFA!

Har de GLEMT at de har en jobb å gjøre? har Jensemann gått fullstendig av skaftet? Har Kristin Halvorsen glemt arbeidskontrakten sin hjemme og sett LITT for mye på Paradise Hotel? Mye mulig.

Det forundrer meg at de likevel ikke skjønner hvorfor meningsmålingene går rett vest, og at de hvert år kommer opp med nye «valgstrategier».

Berlusconi, ta deg en bolle, lag som popcorn og benk deg foran TV2 nyhetskanalen. Det er HER action forekommer!

Hvem trenger vel Big Brother når Norge har … STORTINGET?

Akk, jeg gleder meg til neste valg!

(BTW, var på kino med Gøran og Tor. It was Epic)

Legg igjen en kommentar

