Bocca-boikott

Jeg undres om det er kjekt å være Bocca-eier.

Det kan da ikke finnes noe kjekkere enn å drive et utested/café og begynne styremøtet med «Ja men så har vi skitt på leggen igjen da dere».

Eller?

Jeg og mine sprekne små tøser har gått på Bocca siden vi har 17. først var det kaffe og røyking i smug og deretter en pils i solen etter skolen. Nå er det blitt ett av de stedene vi legger igjen mest penger og der vi trives best. atmosfæren er bra, kaffen er sånn ok og man fryser ikke stumpen av seg, selv om man sitter ute. For oss som er hektet på giftpinnen, er dette luksus. Men så var det dette med servicen da!

jeg har så lyst å fortelle dere at jeg er strålende fornøyd! AKK!

Hadde det bare vært så vel. Og for dere som nå tror jeg sitter å gnir meg i hendene og kakler min onde latter mens jeg nå skal grave Bocca ned i driten, så tar dere fullstendig rett. Og  for å gjøre det kort. TIL HELVETE MED HELE STEDET!

Ønsker du da en oppsummering kan jeg gi det til deg!

  • etter 5 år med konsumering og kaffedrikking og høyt pengeforbruk, ble vi så og si kastet ut av stedet, da vi kun hadde bestilt vann.
  • Når man kommer inn, får man følelsen av at man er der på nåde. Spiller ingen rolle hvor kul du er på håret damen, du ser fortsatt like bedritent sur ut når vi kommer inn!
  • er man såpass uforskammet og spør etter en kopp med kaffe som krever mer enn 2 minutters arbeid er det en sukking og stønning uten like, da stakkaren i baren faktisk er nødt til å ta seg tid til kundene sine.
  • Og ikke minst. er man gravid, er det bare å komme, så lenge man tar på seg en trang dongeribukse og høye hæler. (BA i forrige uke)

Jeg kunne fortsatt i minst en uke til, men for Boccas del skal jeg la vær. Vi med intelligensen i behold har flyttet oss ned til Logen, der vi koser oss, og skulle det skrante på pengene, er det kaffe på huset.  Slik er det når man over en del år har gått på samme sted for en kaffetår!

Poenget mitt er, at skal man drive et sted og kunne beholde kundene sine og ikke minst få dem til å føle seg noen lunde velkommen er det på tide å gjøre store forandringer. selv om man jobber på Bocca er det ikke dermed sagt at man er et bedre mennesker enn samtlige kunder. Selv om man kan lage kaffe på under minuttet er det ikke dermed sagt at man kan hovere framfor oss kunder.

For å være ærlig, gir jeg faen. Jeg har lagt igjen så mye penger på Bocca at jeg burde hatt gullkort, og jeg har valgt det helt selv. Men nå har jeg sett meg lei på drita dårlig service og ansatte med en kvalmende holdning. Jeg legger lett igjen pengene mine et annet sted.

Om det så blir 7/11 eller Deli Deluca nedi gaten, gir jeg sørpe fanden i. Der vet man ihvertfall hva skikkelig servie er.

Bocca – et drit!

One thought on “Bocca-boikott

  1. Same her.. Har lagt igjen nokon kroner på Bocca gjennom åra, og servicen den er det kun så som så med.. Men eg har framleis til gode å verte kasta ut der fra grunna kleda mine.. Eg vart spurt om å gå eit par gonger før eg fylte 20, og klokka vart så mykje at det gjekk over til bar-aktivitet framfor kafe-aktivitet.. Ikkje at det betydde at eg faktisk måtte gå alltid heller.. Om eg sat med store nok vennegjenger fungerte det vel eigentleg meir som ein «bruk litt meir penger her, så ska de få bli»:P
    Savnar korleis det var på Aroma før, før dei utvida restauranten og var så fin på det..

Legg igjen en kommentar

