Knall i padden

Nei så hadde vi vært ute og fartet igjen. og det på en torsdag. tenke seg til. Hellige moskus.

Siden vi har besøk fra «down under», tenkte vi at han MÅ JO SE FJORDENE!

Så, vi dro ut i det glade vestland, for å finne en fjord eller fire. and we did!

jeg var jo da selvsagt meget aktiv med min middagslur i baksetet av en sliten bil, men hey, det er tilstedeværelsen som teller. 

Først raste vil litt rundt på kalfaret og så på fine hus. Ja, jeg vet det ikke er verdens mest freshe ting å gjøre, men må man så må man.

 

 

 

 

Tom, som er på besøk brøt the ultimate sosiale normen av alle og vinket til en dame han ikke kjente.

Etter å ha plukket opp en kjøresyk Stephan fant vi ut at vi måtte jo nesten vise Tom en beta vatten, siden vi hadde lovet det. Min mor har nemlig sagt at man skal holde det man lover. Så ut dro vi. til…Ingemannsland. Spør meg hvor vi var og jeg vil svare deg med et hint av usikkerhet og forvirrelse. I do not know.

Dette er da litt av det vi endte opp med. Fjord så langt øye gadd å se og litt busk og fjell henslengt på siden. Det er slik vi liker det her på vestlandet! Det var kaldt, det er også derfor det ser kaldt ut.

 

 

 

 

 

 

 

 

VI SKJØT EN HJORT! Jepp! Vi knertet Bambi på det groveste. Skulle  en tro. men siden Marin ikke kan holde et painballgevær rett en gang uten og skyte ubevisst rundt seg, tok vi det hele med en klype salt og sikret oss heller et bilete av den harde plastikk sorten.

 

 

 

 

Rett i puppen! :O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi avsluttet det hele med et besøk hos en nydelig mor og hennes herlige lille knupp. Og litt gulrot og noe som kan minne om en meget død gullfisk. vi grøsset litt med tanken og grøsset enda mer da Marin kunne informere om at gulroten jeg nå knasket i meg med diger iver, var klorbehandlet. Hvordan hun visste det er for meg ukjent, men jeg stoler på Marin. Hun kan sine fakta. Det har jeg nemlig lært i dag da vi rånte rundt i sentrum og hun kunne fortelle Tom både det ene og det andre.

Så. på en torsdag, en førfestdag, har jeg frest rundt på steder jeg ikke ante eksisterte i min egen by. Kanskje jeg har lært noe i dag også. Ja det har jeg. Klor skal ikke mikses med gulrot! Basta!

One thought on “Knall i padden

Legg igjen en kommentar

