17 mai uten fløyte!

Ja men gratulerer med dagen da dere.

det har jeg sagt til rundt 150 fremmede mennesker som vandret i tog i dag. Kleint eller ei, tradisjon er tradisjon.

Så da stod vi der da. Meg, Marie og Fredrik. I en fanabunad uten forkle, en bergensbunad som manglet sølje og i en dress med rosa skjorte og veivet med våre Nille-flagg og blåste i fløyten vi hadde glemt å kjøpe.

Jeg hadde joda gått til det smarte innkjøpet av en paraply, men siden den og var fra Nille varte den i ca 30 sekunder. Det viste seg nemlig at den ikke virket i regn. tenke seg til. Og siden min søster hadde tatt med solbriller begynte det selvsagt å regne bare slik det kan regne i Bergen. I vinkel.

Så for å gjøre festen komplett, gikk vi og kjøpe snop 🙂

Det vil si. en smokk som jeg senere slengte inn på vaskerommet av alle steder i ren sinne av å ha dunket hodet i bagasjdøren på pappa sin bil, noe som jeg først trodde var fredrik sin feil men som var min egen (pust inn her) OOOOOOOOG fire sure lisser som vi enda ikke har fortært.

Og som om ikke det var nok, vanket det eggerøre, roastbiff og is og kaker og jordbær og laks og alt og det hos min kjære far. Han hadde tidligere nektet Marie og bake en kake, for hun måtte vente til sommeren, men Sigfrid tok innersvingen på ham og baket en diger pærekake med krem og nøttebunn og fjas for det om.

jeg ble så mett at vi bare måtte hjem for å sprette opp bunaden og nå har vi løpt en runde med hundene. Frode har slått seg til halvveis under sofaen i ren utmattelse og Bodil.. vel. Bodil ser på tv med Fredrik. I kid you not. HUn ser på tv. As in, hun koser seg med politiet i Alaska. Og så bjeffer vi hvis vi ser noe som ligner på en hund. Herregud vi er en syk familie!

GRATULERER MED DAGEN NORDMENN! 😛

One thought on “17 mai uten fløyte!

Legg igjen en kommentar

