Uke 12 – Kravstor og umulig

Joda dere. Da var vi her. Uken hvor man skal feire at man ikke lenger føler seg gravid. Ikke er man oppblåst. Ikke fiser man hver gang man skifter tanke, og ikke kaster man opp bare man åpner kjøleskapet. Første trimester er forbi. Jeg kan nå offisielt kalles gravid. I følge fastlegen. stryk, min forrige fastlege, var ikke dette noe stort. men hun var og et digert rass, så den tanken leker vi ikke så mye med.

Uansett. Jeg har nå offisielt en meget god grunn til å strutte med brøsta, og legge på meg. Jeg kan skrike til Fredrik klokken fire om natten at jeg vil å bløtkake, og jeg vil ha det NÅ og jeg kan simpelthen gafle i meg så mye sjokolade jeg måtte ønske, og skylle på en eller annen halvimprovisorisk «craving».  FEST

Jeg har blitt enig med meg selv at jeg nå skal redusere bløtkakestykkene til kun 2 hver kveld. Jeg var overhodet ikke enig med meg selv, men når en hver bok skriker om svangerskapsdiabetes, finnes det til og med grenser for hvor mye sukker jeg skal stappe i meg.

Fredrik har gått fra å være min samboer og far til barnet, til å være min undersått. Pisket slave er også en god beskrivelse. Pute her, fotbad der, te der og FOR GUDS SKYLD, MÅ DU TYGGE SÅ HØYT?!
Fredrik synes alt dette tar litt på, men jeg på min side mener jeg harm in fulle rett. Jeg har jo det har jeg ikke? Han har jo gjort det han skal sådan i løpet av disse 9 mnd. Han foretok seg noen hump og vips ble det baby.

JEG derimot, må ruuuuge i 9 mnd, ligge unna tunfisk, kaffe, sigaretter, vin, GIN TONIC og snus. For ikke å snakke om morgenkvalme. lunsjkvalme og middagskvalme. (Nå er jeg strengt tatt ikke kvalm lenger, men det Fredrik ikke vet, har han ikke vondt av)
Jeg skal legge på meg en masse, og på alle de gale steder. Jeg skal og erfare at min nydelige tatovering nå vil gå fra å ligge på brystet, til å befinne seg på navle nivå. hvorfor kan ikke menn også få strekkmerker når kvinnen deres er gravid?

Ikke at jeg har fått det. Jeg er flat som en pannekake på magen. En stor frustrasjon som jeg i det hele mener er Fredrik sin feil. og hvorfor har ikke Fredrik sørget for at jeg er nydusjet til en hver tid? Slike underfunderligheter finner sted i mitt hode til stadigheter. Tilfeller som at jeg blir rasende på fredrik fordi han ikke er hjemme og trøster meg når jeg slår tåen i stuebordet og venter til han kommer hjem med å kjefte på ham, har inntruffet. han får selvsagt ikke vite hvorfor jeg er sur. Såpass burde han skjønne.

Kanskje vi skal bevege oss over til den mer hyggelige delen? Jeg har sett på mine første møbler til barnerommet som snart befinner seg i leiligheten. Jeg sover nesten gjennom natten og jeg er ikke lenger kvalm! YEIJ! Og nå blir jeg mo i beina hver gang jeg ser en baby. jeg får en sånn snart! Fnis.

Burde komme meg til en jordmor. Listen over spørsmål begynner å bli lang. 548 spørsmål for å være ærlig. Hvorfor klør jeg på ryggen når jeg nyser?

jeg fikk en bok i dag. Om fødsel. Som om jeg ikke var nervøs nok fra før. Må trygt sies at å vise nærbilde, BILDE FOR BILDE av en fødsel er noe sterk kost for et nervevrak som meg selv. men man kan jo IKKE se. man MÅ jo det. Så det er sånn man revner ja. kjekt å vite.

Note to self: Ha med Ducktape på fødestuen.

Stay tuned. Åndsvake og begrunnelsesløse raserianfall kommer

Legg igjen en kommentar

