Småbarnsmammaens utfordringer

Som småbarnsmamma oppdager man tilstadigheter nye ting meg seg selv. For meg innebærr det å stå opp kl 7 om morgenen med min sønn for at jeg skal kunne drikke VARM kaffe og spise frokost uten at hunder, mann og baby krever sitt. Løsningen er jo selvsagt NRK super sitt morgenprogram. 

Litt sånn kjekt av og til når bassen finner ut at han skal ligge å hyle av fryd i sengen min kl halv syv en torsdag morgen. Jeg har sett det meste, men dette tar definitivt kaka. 

Satte kaffen i strupen da historier fra jungelen kom på tv med følgende setning: Jaij er alafanten og datta er min snabal. ( jeg er IKKE rasistisk men jeg må innrømme at jeg synes det var litt festlig) 

Tilsynelatende var jo dette noe Sebastian skulle se på men han sovnet og nå sitter jeg her med kaffekopp nummer 3 og ser på tegnefilm om to jenter som skal sove i telt. Ikke kan jeg henge opp vasken, for jeg MÅ se om de sover ute hele natten. -.- 

Og før du nå skriver kronikkinnlegg til både NRK og Aksel Hennie om hvordan jeg mobber Tone Aaberge, så må jeg få si at jeg synes det er LITT rart at alt de sender er på songdaldialekt. «I e ikkje redd for bjørnar! E du?» «Sjå på dokka mi, er ho ikkje fin?» 

Jeg tror jeg setter på Oprah neste gang. Bassen har nok med at han skal skille mellom min «pene» bergensdialekt og fredriks noe grove trønder, OG spansk. Redd for at det blir følgende: «I heita Sebastian og EG E GRÅÅÅDIG lindo». Han er litt rar, men han er da faen meg ikke SÅ rar. 

Tror jeg laster ned litt Thomas Toget og Huset med det rare i. Da kan fredrik rydde mens vi koser oss om morgenen i helgene med 90-talls barnetv. Og portveien 2. Eller nei. jeg er usikker på om jeg fremdeles er redd for Raffen. jeg VET det er teit MEN DET ER UNATURLIG AT EN SJIRAFF DUKKER OPP OVER ALT I ET HUS! 

Om jeg skal vise ham det eller «Redda Joppe» må jeg til fastlegen og skaffe meg noe valium. 

Årh. Nytt program. Om en sumarfogel. DETTE ER DÅRLIG BARNETV NRK! 

Legg igjen en kommentar

