Illusjonen supermamma

Til dere småbarnsmødre:

Er det bare meg, eller er det bare elskverdig å stå opp kl halv seks for å sminke seg og dusje før bebisen våkner halv syv? Elsker å nyte stillheten og føler meg SÅ våken. Legger meg klokken ni så det er jo kanskje ikke så rart! Fnis, hjerte hjerte. 

Som Marin ville sagt det:

SUCK… MY BALLS!!!!!!

Er det virkelig noen som gjør det? Jeg hadde vært frynsete i kantene og relativt eksplosiv hadde jeg måttet stå opp så forbaska tidlig, for å SMINKE meg. Sist jeg sminket meg var. .greit, på lørdag men jeg rakk bare maskara på det ene øyet så det teller ikke. 

Her kommer harda fakta fra småbarnslivet, sånn det egentlig fungerer i praksis. 

Etter 3 mnd med våkennetter og nattamming blir man så sliten at når bassen har sovet gjennom nettene de siste 2 mnd, er man fortsatt så sliten at fjernkontrollen havner i kjøleskapet. 

Vippestolen ble kjøpt inn som den store redningen. (og herregud som han vipper) Da får jeg drukket kaffe, hvis jeg har klar å gjøre det når jeg våkner. Noen ganger er det bare varmt vann. Eller saft. alt etter hvor mye jeg har sovet. 

Og ja, jeg skal ærlig innrømme det. jeg lurer min sønn titt og ofte. Vært i byn hele dagen sier du? Kom så legger vi oss i sengen og later som om det er natt noen timer. Neeeei, mamma sover ikke, hun leker stilleleken. Gjør det du og, funker fjell. Det funker faktisk fjell. Begge sovner i løpet av 20 min og det hele ender med at bassen skriker av fryd når han våkner, fredrik henter ham og jeg ruller over og slever på puten i hvertfall en time til. 

Huset seg ut som et bordell på 1700-tallet. fullstendig krise. hundehårene ligger som høyballer i gangen og jeg kan ikke huske sist jeg gikk med gulpefrie klær. Håret mitt har jeg ikke hatt tid til å pleie på hvertfall 100 år, så jeg har ikke hår lengre. jeg har EN dread i en knute på toppen. Heldivis for meg, synes Fredrik at lille my- marthe er fryktelig søt. 

I dag latet vi som om bassen var trøtt da klokken var seks. Heldigvis latet han også, og sovnet på sekundet. Ikke fatter jeg hvordan vi fikk det til men vi laget middag OG kvelds i dag. og jeg er fortsatt våken. 

Jeg sovner vanligivs i 9-tiden. Ikke fatter jeg hvordan men jeg føler meg som en døddrukken zombie når jeg våkner. Litt sånn ala 5 minutter dyp søvn følelsen. Etter 11 timer.  

Jeg kunne sovet til jul. Jul neste år, det er jeg helt sikker på. 

I går skulle jeg barbere leggene, men det er bare pappa som har hekkesaks og han er i oslo, så det må vente. feeeen. 

2 thoughts on “Illusjonen supermamma

Legg igjen en kommentar

