Å stige

Nei, ikke stigen, DEN stigen, men det Å stige. 
Usikker på hva det dreier seg om? 
Det mest irriterende fenomenet i verdenshistorien. Det eneste som gjør at jeg ser ut som et pemenstruelt, hormonelt lemen på kjøpesenter. 

Fortsatt litt usikker på hva jeg snakker om?

MENNESKER SOM BEVEGER SEG I 0,2 KILOMTER I TIMEN, PÅ DET TRANGESTE PARTIET, I SIN EGEN JÆVLA LILLE BOBLE! 

Om jeg hadde hatt et par med oversized baller, ville jeg hatt mot til å si følgende:

«Din lille hybelkanin, om du ikke flytter de 14 handleposene dine, ser opp fra Iphonen din og tar litt hensyn til menneskene rundt deg, så vil jeg flytte deg til et trangt prøverom og lime deg opp etter veggen, DITT KREK»

(jeg er ikke så kreativ når jeg blir irritert)

Fra spøk til revolver. Hva fanden er det med mennesker for tiden? Hvor kommer dette behovet med å snegle seg avstedet i offentligheten å gjøre? 

Om du liker å bruke 45 minutter på å bevege deg fra stuen til dass, fine by me, motherfucker, men ta deg nå for fanden sammen når du kommer ut til resten av oss. 

Hva med oss andre? hva med oss andre som faktisk skal rekke noe? Hva med oss som ikke har tid til å bruke 4 timer gjennom HM på lagunen for å komme til bilen? Hva med oss som faktisk ØNSKER å bevege oss fremover? 

Meg og AK var så uintelligente at vi bevegde oss inn på lagunen i dag. kl 2. Ja jeg vet, slå meg på hånden, for dårligere ide skal du lete lenge etter. For det første brukte vi et halvt århundre på å finne parkeringsplass. For det andre var det faen meg landsmøte for stigere i dag. 

Det hele toppet seg da vi skulle ut igjen. For det er faen meg like utfordrende som å komme inn. Stigere skal nemlig også stiiige ut igjen. «ååå nå har jeg handlet ferdig. ååå så sliten jeg er. La meg fortelle det til resten av kjøpesenteret med å gå saktere ENN EN FORBANNA SKILPADDE.» 

Der går hun. Garantert norgesmester i stiging. Med øynene godt plantet i Ifonen sin. 14 poser og med en gange som like godt kunne vært av en 70 år gammal fyllik på jakt etter lighteren i hånden. I kidd u not. Hun brukte ca 5 minutter på å bevege seg følgende avstand: 50 cm. 

Og der står vi. med trampende føtter, to handlevogner, ett stykk småforvirret bebis og en MEGET irritert Marthe. Hadde det vart ett sekund lenger tror jeg at jeg hadde kastet henne over undertøy og mammaklærne som hang der så fint opphengt. 

Jeg fatter ikke at det er mulig. Jeg fatter ikke at det er mulig å ha så mye tålmodighet. Kanskje man forbereder seg på eldre-livet? At man vet at hey, om 70 (!) år vil dette bli farten jeg kommer til å kunne klare å bevege meg i, på en god, dag, det er like greit at jeg forbereder meg. trener litt på det. Da blir jeg vant til det og lar meg ikke irritere over hvor infernalsk sakte det går. 

Lur ide sier du?

HEEEEEEEELL NO! 
Den dagen jeg har pukkelrygg, tatoveringen henger rundt navlen og jeg må ut kl 9 for å rekke å handle før Oasen stenger, vel. da kjøper jeg meg en jævla elektronisk rullestol.

MOTHERFUCKER!

Legg igjen en kommentar

