Julepynt ffs

Før jeg forteller dere om hvor mye jeg gleder meg til jul, skal jeg bare informere dere om en ting: JEG HATER TENNER! Hvem fanden var det som kom på at man skulle la en søt liten bebis lide seg gjennom voksende tenner i munnen? Gud, jeg har en høne og plukke med deg! (sender med en skjennepreken når Fredrik en dag drar opp dit) 

Sånn. Nå over til det jeg har gledet meg til siden jeg pakket det ned i fjor. PYNTING til jul!

Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle bli som min far. Fullstendig toast når det kommer til julepynt. I huset på Milde er det en sånn vanvittig overflod av julepynt at jeg tror vi lett kunne kommet på tv. Jeg er rimelig sikker på at naboens katt som av og til (les: hele tiden) kommer innom har sin egen boks med julepynt. 

men neida. I det jeg fikk barn var det som om noe i hjernen min sa BOING. Og der var den. En julepyntbesettelse uten like. Fredrik måtte se strengt på meg på Ikea når vi var der tidligere i uken. Jeg hadde nemlig planer om å kjøpe ALT! 

Hvorfor? Jeg har jo sikkert julepynt fra før? Joda. Det har jeg. Eneste problemet er at det er 20 år gammelt. Nå er ikke jeg den som på død og liv skal være hipp på hjemmefronten og ha designjulepynt MEN JEG SYNES DET ER LITT ILLE AT JULEPYNTEN VÅR ER MINE 20 ÅR GAMLE, HJEMMELAGEDE DORULLNISSER! 

Jeg får fint besøk på lørdag og jeg kan da for faen ikke ha vin kveld omringet av små sinte dorullnisser? (Jeg hadde en tendens til å tegne litt skumle ansikt på dem) Jeg kan ikke servere dem nydelig snacs til vinen de drasser med seg og forvente at de skal sitte der, upåvirket av barnejulepynten som henger rundt i stuen? 

Jeg vurderer å lure dem. Ikke snu kalenderen, den type ting, sånn at de enda tror det er november. Og så har jeg INGEN besøk i desember. Ak får stå utenfor å drikke kaffen sin. Altså. JEG har ingen problemer med den julepynten egentlig. Eller. Jo. Hvem lurer jeg? Jeg blir jo flau bare jeg skriver om det. Så julepynten min består i år av følgende sortement:

Røde grytekluter, Røde lys, masse røde lys, rød bordløper og dekkebrikker. Juleservise og når den tiden kommer, et satans overpyntet juletre. 

Yes. Jeg er den typen. Akkurat der har jeg ikke sluppet unna familiearven. Norske flagg, kongler, hjemmelaget juglapynt, julekuler i alle farger, nisser, engler, epler, juggel, harru en gammal sokk sa du? La meg henge det på treet mitt. Det er ikke ferdig pyntet før man blir småkvalm. 

Min søster sa det så fint en gang. «Jeg elsker jul på milde, det er så mye julepynt at man nesten blir litt kvalm. Da er det skikkelig jul». 

jeg får ikke lov til å gjøre det med huset vårt, men jeg skal da for fanden gjøre det med juletreet. Og jeg vet at jeg likegodt kan begynne med det nå. Jeg har ikke noe valg når Sebastian blir større. «See så fin denne julekurven var mammaaaa..» Alle foreldre har vært der, og nå er det min tur. Med pinnsettgrep og et litt vemmelig uttrykk i ansiktet.

-«jaaaaa den var jo …stilig»

-«Kan vi henge den på treet mamma?»

«Åja!» (secret facepalm) 

Så jeg begynner i år. Og tro dere meg. Ingenting er verre en de pepperkakene fredrik lagde i fjor til å henge i vinduet. INGENTING! Det så ut som om noen hadde spist dem og kastet dem opp på ruten. 

Anywho. Noen lurte på hvordan jeg takler våkennetter med tenner på vei og eksamenslesning. La meg vise deg hvordan jeg ser ut i dag: 

Bilde

 

Sykt bra med andre ord. 

2 thoughts on “Julepynt ffs

Legg igjen en kommentar

